Årsstämma 2023

Under lördagen den 25 mars genomfördes som planerat den ordinarie årsstämman för Förbundet Svensk Fäbodkultur. I samband med stämman fick deltagarna också ta del av information från Skogsstyrelsen om naturvård i skogen, samt information av Peter Helander om skogspolitik.

Stämman leddes av Hans Unander, kommunstyrelsens ordförande i Malung-Sälen. Vid sidan av sedvanliga stämmoförhandlingar diskuterade och beslutade också stämmodeltagarna om 8 motioner, förslag från styrelsen och ett uttalande från stämman. Sammantaget var det inga större avvikelser från lagda förslag. Detaljerade beslut från motionshanteringen samt beslut från personvalen finns i det justerade protokollet. Stämman samlade 15 röstberättigade deltagare på plats i Jägra bystuga, samt ytterligare 9 uppkopplade via länk.

Här nedan finns samtliga stämmohandlingar: redovisningen för verksamhetsåret 2022-23, verksamhetsplan och budget, aktuella motioner och styrelsens svar samt valberedningens förslag till årsstämman 2023.

Kallelse
Dagordning

Verksamhetsberättelse
Resultatrapport